flag en

توجه به سیستم تخلیه توالت های فرنگی، یکی از معیاری قابل ملاحظه در هنگام خرید این محصولات است. جهت آشنایی مشتریان با این معیار، به ۴ نوع سیستم تخلیه متداول در انواع توالت های فرنگی در ادامه اشاره شده است.

۱.سیستم تخلیه ریزشی (Wash Down Flushing System)

در سیستم تخلیه ریزشی، آب از مجرای مخزن آب به لبه‌های درونی کاسه هدایت و سپس از سوراخ‌هایی که در فواصل مشخص تعبیه‌شده، خارج می‌شود و شستشو از بالا به پایین صورت می گیرد. این سیستم اغلب در توالت‌های فرنگی دوتکه طراحی می‌شود و حجم آب مصرفی آن نسبتاً بالاست.

Wash Down Flushing System

۲.سیستم تخلیه گردابی (Vortex Flushing System)

در سیستم تخلیه گردابی، آب از طریق مجرای مخزن آب به درون بدنه نشیمن توالت فرنگی هدایت و سپس وارد کاسه‌ توالت می‌شود و با چرخش و گردابی که درون کاسه ایجاد می‌کند تخلیه صورت می‎گیرد. اگر چه حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در این سیستم نسبت به سیستم‌های ریزشی بیشتر است؛ اما شستشو و تخلیه بی ‏صدا از محاسن آن است.

Vortex Flushing System

۳.سیستم تخلیه واترجت (Water-Jet Flushing System)

سیستم تخلیه واترجت یکی از انواع سیستم‌های نوین تخلیه با روش شوتینگ ریم‌جت (Rim-Jet) است. در این سیستم، علاوه بر آبریزهای سیستم ریزشی، آب از طریق کانالی از مخزن آب به شوتینگ ریم‌جت (Rim-Jet) که در عمق کاسه تعبیه شده، هدایت می‌شود و همزمان به‌وسیله آبی که از آبریز بالای کاسه (همانند سیستم ریزشی) برای شستشوی کاسه جاری می ‏شود، فشار مضاعف ایجاد شده و عمل تخلیه در زمانی کوتاه و با حجم کمتر آب نسبت به سیستم‌های دیگر انجام می‌شود. استفاده از مکانیزم فلاشینگ دو‌ زمانه (تخلیه در دو حالت حجم آب کم و حجم آب زیاد) و کم‌صدا بودن هنگام تخلیه از مزیت ‏های این سیستم است.

Water-Jet Flushing System

۴.سیستم تخلیه توربوجت (Turbo-Jet Flushing System)

سیستم تخلیه توربوجت یکی دیگر از انواع سیستم‌های نوین تخلیه با روش شوتینگ ریم‌جت (Rim-Jet) است. عملکرد این سیستم مانند سیستم واترجت است، با این تفاوت که به جای آبریز معمولی (مشابه سیستم ریزشی) دو کانال شستشوی ریم‌جت همزمان در بالای کاسه، تعبیه شده است. در این سیستم، عمل تخلیه همزمان با دور شویی کاسه و با استفاده از فشار آب قوی از سه کانال ریم‌جت (یک عدد در عمق کاسه و دو عدد در بالای کاسه) در مدت‌زمان کوتاه‌‌تر و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم‌ها انجام می‌شود.

Turbo-Jet Flushing System

تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به چینی بهداشتی نوین سرام می باشد

طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط توسعه گران آریاز AriazDevs - 2018 ©